Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

+3
Dreachon
sjefke
beginnertje
7 plaatsers

Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  beginnertje zo apr 25, 2010 12:23 pm

hallo menssen
ik zoek een leger voor warhammer fantasy mee te beginnen
maar ik ben een zeer onervaren speler wat warhammer fantasy en wil eens kijken of het spel mij bevalt
om in de toekoms als het spel mij bevalt een leger uit te breiden
wat is mijn vraag
ik zoek een leger dat idieaal is voor de beginnende speler waar niet alte veel bij komt kijken zo dat ik de regels beter kan leren
dus eigenlijk lekker simpel om te spelen zo dat ik het spel kan leren spelen

alvast bedankt
mvg beginnertje

beginnertje
Brother
Brother

Aantal berichten : 22
Leeftijd : 42
Woonplaats : stein lb
Registration date : 09-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  sjefke zo apr 25, 2010 12:52 pm

een handig iets is om battle for skull pass (toch?) te kopen, en wellicht met een vriend/clubgenoot het andere deel te delen.
hiermee leer je ongeveer waar het spel over gaat, en als je het niet leuk vind kan je ze nog altijd verkopen oid.
of je kan eens een keer komen kijken, hoogstwaarschijnlijk zal er wel iemand zijn die een deel van zijn leger wilt uitlenen, om jou zo de regels uit te leggen.
sjefke
sjefke
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 332
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  Dreachon zo apr 25, 2010 12:58 pm

Haal je nog geen starter set of regelboek, over een paar maanden komt de 8ste editie en dan zou je het opnieuw moeten kopen, kijk of je een boek kan lenen en koop pas als de 8ste editie uit is want dan weet je dat het weer jaren zal duren eer de volgende editie uitkomt.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  Artinam zo apr 25, 2010 1:23 pm

Jah wacht even tot de volgende editie, wat je misschien wel kan doen als je echt wil beginnen is misschien een doos troepen (of als je toch wat geld wil investeren een battallion box) met het leger wat je wil.

Wat het belangrijkste is bij Warhammer is dat je een leger waar jouw de modellen je het meeste aanspreken.

Enigste wat ik je zou afraden zijn Daemons en misschien Vampire Counts, en de eerste meer dan de laatste. Het nadeel van deze legers is dat een boel van de regels niet gelden voor die legers. Psychologie regels en bepaalde bewegings regels (als wegrennen en zo je zelf beter te positioneren) zul je niet of veel minder tegen komen. Maar vooral pak wat je leuk lijkt kwa modellen.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  redeemer ma apr 26, 2010 7:07 am

Pak een leger wat je leuk lijkt.

maar hieronder ff de legers waarmee het spel het makelijkste leert, door de weinig extra regels.

- empire
- high elves
- dwarfs

bijna alle legers hier boven doen in alle 3 de beurten iets (behalve de dwarfs want die toveren niet). En hiermee ook makkelijk het hele spel aan te leren.
redeemer
redeemer
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 39
Woonplaats : Schinveld
Registration date : 15-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  A'elwin ma apr 26, 2010 11:12 am

Ik sluit me aan bij de rest, wacht met kopen van regelboeken e.d. tot dat 8th edition uit is.
Dit zal nog een maand of 2 duren.

Mocht je willen beginnen met modellen raad ik je een battalion aan van Dwarfs.
Een van de makkelijkste legers met weinig extra regels en geen magic en redelijk veel troepen.

Als je een keer langskomt is het denk ik een stuk makkelijker aangezien mensen je dan het
spel een beetje kunnen uitleggen en je erachter kan komen wat je leger uiteindelijk wordt.

Maar pak het leger wat jou het leukste lijkt kwa modellen/miniaturen!
Hier beleef je meestal het meeste plezier mee.
A'elwin
A'elwin
Veteran Sergeant
Veteran Sergeant

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 30
Registration date : 14-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  Droogkloot ma apr 26, 2010 11:16 am

ik zou zelf high elves niet nemen om mee te beginnen omdat ze een regel hebben waardoor het een deel strategisch inzicht in je leger wegneemt (in jouw voordeel), maar daardoor leer je het omgaan met het spel misschien iets slechter

(deze regel kan deels veranderen in 8th waardoor je het leger mssn wel kan pakken, maar dat valt te bezien)
Droogkloot
Droogkloot
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 498
Woonplaats : Sittard
Registration date : 14-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  Artinam ma apr 26, 2010 11:23 am

Laat even weten wat je leuk lijkt, en wat je in gedachte hebt om te spelen (veel voettroepen of mensen te paard).
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  redeemer di apr 27, 2010 12:50 am

high elves hebben juist strategie nodig om te winnen, ok je slaat eerst maar vergeet niet dat je nog steeds T3 met en slechte save mannetjes hebt. T3-4 voettroepen moet je er ook niet tegen aan zetten, charge elves met chariots en heavy cav en dan is het snel afgelopen. Alhoewel Ws4-5 T4 3+ save troops het ook goed doen tegen high elves aangezien deze wel wat saven. Daarnaast betaal je ook nog eens veel punten per model, voor de elite troepen evenveel als een chaos warrior, en vaker komt zo' n choas warrior beter uit de bus. Plus vergeet niet wat een goede shooting fase kan doen tegen elfjes, in een beurt schiet je makkelijk 15 swordmasters om.

Het is gewoon een goed begin leger omdat je in alle fasen van het spel iets doet. Zo leer je manouvreren, magic, shooting en closecombat. Plus het leger is makkelijker om mee te beginnen aangezien je een lekkere LD hebt, en het is voorgevingsgezind door zijn ASF. je hebt zowat alles, fear causers, stubborn, chariots, warmachines, dragons, light cav, heavy cav, scouts, skirmishers, mages, archers, dragons en dragons en dragon Razz
redeemer
redeemer
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 39
Woonplaats : Schinveld
Registration date : 15-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  Artinam di apr 27, 2010 2:57 am

Ik zou wel aanraden even te wachten met dure grote dringen als draken en demonen aangezien de regels hiervoor waarschijnlijk veranderen en je beter kan beginnen met basis troepen (Core) ipv van veel punten en geld te investeren in dure helden.

Maar goed is mijn kijk erop.
Misschien even wachten op de reactie van beginnertje wat hij/zij wil spelen anders kunnen we elk mogelijk leger gaan bediscussiëren of het goed is of niet om mee te beginnen.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  Artinam za mei 08, 2010 1:28 pm

Vorderingen: De Knight van Geleen: Rood/Wit met 3 rode bollen begint ergens op te lijken. Wit is aardig gelucked. Bleached bone als onderlaag en dan Skull White gemixed als tweede. Ziet er best aardig uit. De High Light moet er nog op,

De Axlo champion model begint ergens op te lijken (was de semi-voorgepainte).

Binnekort fotos hoop ik zodra beide klaar zijn komen ze eraan.

Ik zat met een vraagje: Hoe denken jullie over de Banner. Ik zit te twijfelen of ik mijn Knights of the Realm Banner in de kleuren van de Drager verf (Stein) of zal ik andere kleuren pakken (Limburg vlag kleuren)


>> Staat nu in t goede topic Wink
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  sjefke zo mei 09, 2010 3:39 am

loek, verkeerde topic?
sjefke
sjefke
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 332
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  Droogkloot zo mei 09, 2010 4:47 am

fix t wel ff
Droogkloot
Droogkloot
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 498
Woonplaats : Sittard
Registration date : 14-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler Empty Re: vraagje ik zoek een leger voor warhammer fantasy voor beginnende speler

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum