Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorlogs museum Overloon.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Oorlogs museum Overloon. Empty Oorlogs museum Overloon.

Bericht  Dreachon wo mei 05, 2010 10:06 am

Evenement Militracks in het museumpark van het Liberty Park Overloon

In het weekend van 15 en 16 mei zal het museumpark zijn omgebouwd tot evenementen-terrein. Vanaf zaterdagmiddag zal een twintigtal voertuigen die destijds in dienst waren van de Duitse Wehrmacht acte de présence geven.

De voertuigen zijn tegenwoordig privé-bezit en komen speciaal voor deze gelegenheid naar Overloon. Het bijzondere is dat deze voertuigen technisch allemaal nog in orde zijn. Het zal daarmee ook de eerste keer sinds 1944 zijn dat er Duits militair materieel rondrijdt op deze grond. Op zondag 16 mei zullen er naast deze voertuigen ook nog andere te aanschouwen zijn, maar dan een stukje kleiner. De vereniging Battle Tanks Nederland komt hier met radiografische modellen van militaire voertuigen een demonstratie verzorgen. De vereniging TWENOT, waarbij een groot aantal tank-geïnteresseerden is aangesloten, zal hier hun eigen schaalmodellen presenteren. En, last but not least, zal de jaarlijkse militariamarkt op zondag 16 mei weer in het museumpark plaatsvinden.

Op zaterdag duurt het programma van 12 tot 17 uur, op zondag van 10 tot 16 uur. En uiteraard is ook het museum beide dagen geopend. Kortom, een bijzonder weekend waarvoor we u van harte uitnodigen. Entree tot het park 4,50 euro. En voor een combi-ticket voor het park+museum betaalt u slechts 10,00 euro.

Voor degenen die interesse hebben om mee tegaan laat wat van je horen hier, zelf ga ik op de zaterdag om het duitse materiaal te bezichtigen.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorlogs museum Overloon. Empty Re: Oorlogs museum Overloon.

Bericht  sjefke wo mei 05, 2010 11:15 am

lijkt me wel leuk, kijken of ik iets kan regelen ivm werk :p
sjefke
sjefke
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 332
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorlogs museum Overloon. Empty Re: Oorlogs museum Overloon.

Bericht  Dreachon wo mei 12, 2010 2:07 pm

Nog een kleine herinnering voor die mensen di mee willen gaan naar Overloon a.s. zaterdag.

Zelf zal ik zowiezo een camera meenemen om wat leuke foto's te laten zien van het museum en natuurlijk die glorieuze duitse voertuigen, misschien zelfs dat ik er een ritje mee mag maken daar.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorlogs museum Overloon. Empty Re: Oorlogs museum Overloon.

Bericht  sjefke do mei 13, 2010 1:30 am

ik kan toch helaas niet mee :<
sjefke
sjefke
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 332
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorlogs museum Overloon. Empty Re: Oorlogs museum Overloon.

Bericht  Dreachon za mei 15, 2010 11:13 am

Hey jongens, ik ben net terug van Overloon en het militracks evenement, boh wat kan ik zeggen.
Het was een heerlijke ervaring om na dik 15 jaar weer eens daar te zijn, het museum is in die tijd flink veranderd.
Prachtig is het, alles staat nu lekker binnen waardoor de stukken er minder beschadigd uitzien, veel voertuigen zijn ook gerepareerd of hebben een nieuwe verflaag gekregen, mooi assortiment van voornamelijk brits en amerikaans materiaal.

Daarnast het Militracks evenement, een flinke verzameling originele duitse voertuigen in werken conditie waren hier, van simpele zundapp en bmw motoren tot aan zelf een prachtige hetzer lichte tankjager, muv de hetzer kon je ook een ritje maken in deze prachtige historsiche objecten, zelf heb ik het genot gehad om in een duitse sdkfz 251 gepantserde halftrack en een kfz 82 kubelwagen te hebben mogen plaatsnemen, boh wat een ervaring.

Heb ik hier verder voor de rest van jullie een link naar een mooi aantal foto's wat ik zelf heb genomen van in Overloon, Jorgo zal als het goed is nog later hier ook zijn foto's en filmpjes plaatsen zodat je ook horen hoe het was daar.

Overloon foto's

En dan een paar foto's om jullie een beetje lekker te maken.

Oorlogs museum Overloon. IMG_2688
Soviet stalin 2 obr 43 zware tank.

Oorlogs museum Overloon. IMG_2690
Duitse panther tank, jezus die was toch groter dan ik had gedacht.

Oorlogs museum Overloon. IMG_2706
Britse A30 challenger.

Oorlogs museum Overloon. IMG_2736
De hetzer verschijnt in de bossen.

Oorlogs museum Overloon. IMG_2755
Onze gepantserde transport voertuig.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorlogs museum Overloon. Empty Re: Oorlogs museum Overloon.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum