Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eerste impressie achtste editie

Ga naar beneden

eerste impressie achtste editie Empty eerste impressie achtste editie

Bericht  redeemer ma jul 19, 2010 12:25 am

Zoals de titel aangeeft wat zijn jullie eerste impressies van de nieuwe regels.

Ik ben nog aan het twijfelen over de horde regel. Het zijn maar 9-12 modellen die niet kunnen slaan tegen een 5-man brede unit. Alleen als de tegenstander meer ranks heeft ben je niet meer steadfast..
Misschien een 40 man halberdier blok (ja artinam ik vond ze echt wel goed) met 20 man halberdier detachment en een empire general met crown of command, armour of meteoric iron en een greatweapon. Zo ben je altijd stubborn en heb je toch 21 S4 attacks met 3 S6 atatcks van je parent unit en 10 S4 attacks van je detachment.

Magic is gewoon geweldig goed. Hele sterke spell lores met maar weinig onbruikbare of slechte spreuken. Alle casting values zijn er makkelijk door heen te krijgen. Zeker death, metal en life zijn goed alleen is de miscast/IF kans altijd nog aanwezig en deze kan echt pijn doen. Als er voro grote horde units gekozen gaat worden is life door de buffs echt de beste lore. Regeneration of T 5-7 tegen artillery is geweldig.

Ik verwacht dat 1 attack greatweapon units in horde het heel goed gaan doen. 21 S5 attacks is heel erg sterk, voor 530 punten is een unit van 50 greatswords met full command op te zetten. Door een empire general te nemen kan deze unit ook nog een banner nemen. En natuurlijk hoort een BSB dicht bij deze unit te staan. Ik heb hele hoge verwachtingen van een unit zoals deze.

Artillery is beter geworden in de nieuwe editie, alleen heb ik er zelf nog niet heel veel van gemerkt door slechte bounces en misfires. Wel is een master engineer voor empire echt een must geworden door de re-roll. 2 cannons met en een mortar met 2 engineers zal 415 punten kosten. Ik verwacht dat de cannons een monster of andere artillery tegen beurt 2 hebben uitgeschakeld.

Knights zijn veel beter geworden in grote units, zeker in combinatie met een grandmaster zijn ze heel sterk. Slaan met 2 ranks voor de riders zorgt op de charge voor een hele grote CR. De grandmaster zelf zal met sword of sigismund en laurels of victory heel sterk zijn, re-roll to hit door initiatief en ASF op S5 en dubbele CR per kill is heel sterk.

Tot nu toe is 8th leuker, sneller en grappiger. Het is beter uitgedacht en niets lijkt echt overpowered aangezien wat jij kan je tegenstander ook kan de beurt erna.
redeemer
redeemer
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 39
Woonplaats : Schinveld
Registration date : 15-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum