Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

+6
Droogkloot
Dreachon
redeemer
sjefke
The Question
Artinam
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  sjefke di aug 30, 2011 10:27 am

ik kan helaas ook geen vrij krijgen van werk op zaterdag, dus ik ben bang dat ik niet kan komen.
sjefke
sjefke
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 332
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  The Question di aug 30, 2011 10:29 am

Kunnen het naar zondag verplaatsen komt dit mensen beter uit?

Groetjes Jeroen.
The Question
The Question
Admin
Admin

Aantal berichten : 690
Leeftijd : 35
Woonplaats : Berg aan de Maas
Registration date : 17-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  sjefke di aug 30, 2011 11:10 am

voor mij komt dat wel beter uit ja.
sjefke
sjefke
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 332
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam wo aug 31, 2011 3:31 am

Ok mensen. De datum is Zondag 18 September. We beginnen rond 9 uur en we eindigen rond.
We spelen warhammer Fantasy, het scenario Blood en Glory werkt nog steeds, alleen de tweede tafel zal weggelaten worden. We spelen wel met de Storms of Magic regels.

We hebben 4 spelers die zeker meedoen:
-Daemonslayer (6+K Dwarves) Good
-Artinam (3k Bretonnia) Good
- Alexn 4k Bretonnia of Skaven Good
-The Question (3,5K Orcs en Goblins + heel misschien Ogres).Evil
-Sjefke (2,5K Skaven) Evil
-Jordy 1,5k Dwergen Good
-Bram 5k.

Even ervan uitgaande dat iedereen komt hebben we:
Good:10,5k-14,5k Good side en 11k evil.
Mocht je mee willen doen, laat het me weten.

Alles is exclusief monsters die erbij kunnen.

Wellicht is het een idee de teams te mixen. Hoe denken jullie erover. Anders word het good vs evil.
Laat even weten wat je wil anders


Laatst aangepast door Artinam op vr sep 02, 2011 6:47 am; in totaal 1 keer bewerkt
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  brammetje wo aug 31, 2011 10:22 am

ik kan ook wel meedoen mocht het nog nodig zijn, moet denk ik wel aan 5k o&g kunnen komen (mss zelfs nog wel wat meer als het nodig zou zijn)

brammetje
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 31-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  The Question wo aug 31, 2011 10:23 am

Als je wilt komen mag je komen zo simpel is het Razz


Groetjes Jeroen.
The Question
The Question
Admin
Admin

Aantal berichten : 690
Leeftijd : 35
Woonplaats : Berg aan de Maas
Registration date : 17-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam wo aug 31, 2011 10:51 am

Dat zou fijn zijn, een evil speler met genoeg punten om die van Ton zijn Dwergen te evenaren Very Happy

Met een beetje geluk hebben we toch genoeg punten.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Dreachon wo aug 31, 2011 11:31 am

Als het zo doorgaat dan komen we straks punten tekort aan de goodside.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  brammetje wo aug 31, 2011 11:39 am

moeten jullie nog maar ff laten weten hoeveel punten ik daadwerkelijk moet opzetten en dan kom ik nog wel een keer langs om de lijst samen te stellen

brammetje
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 31-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam wo aug 31, 2011 12:50 pm

Ik ben aan het indexeren wie er nu allemaal mee doet. Dan kijken we wel hoeveel iedereen meebrengt Smile.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  brammetje ma sep 05, 2011 1:13 pm

heb nog eens nageteld en moet ook aan 6,5k kunnen komen (mocht het nog aangevuld moeten worden)

brammetje
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 31-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam di sep 06, 2011 3:08 pm

Ok mensen de laatste regels: Over Storm of Magic ga ik nog wat zaken vertellen op de dag zelf en een paar kleine dingen ervoor. Laat ik het erop houden dat de super spreuken erg sterk zijn. De Fullcrum geeft bonussen op je cast rolls hoe meer er in je bezit zijn.


LEGERS

Dit zijn de kanten. De punten aantallen zijn een leidraad. HOUDT REKENING ERMEE DAT ER GEEN DUBBELE MAGIC ITEMS AAN BEIDE KANTEN MOGEN ZIJN. Dit geld ook de gehele kant (dus common magic items komen een keer voor in de gehele kant). Ik weet niet hoe het voor Dwergen normaal zit kwa runic items. Maar iets dergelijks lijkt me wel eerlijk (geen dubbele combinaties). Verder mag er afgeweken worden van onderstaande aantallen (dus dat iemand minder opzet zodat iemand anders meer kan opzetten). Ook, als je een unit wil opzetten heb je minstens de modellen ervoor nodig! GEEN LEGE BASES

Good
Ton 5,5K
Alex 4K
Jordy 1,5K
Loek 3K

Met 2000 punten extra aan monsters uit Storm of Magic (optioneel niet verplicht)

Evil:
Jeroen 4K
Bram 5K
Maurice 2,5K Tomb Kings (Als hij eventueel mag lenen van Ton)
Sjefke 2,5K

Met 2000 punten extra aan monsters uit Storm of Magic (optioneel niet verplicht)

Even een opmerking, normale generaals (en BSBs) tellen alleen voor hun eigen leger. Supreme Commander telt voor alle legers. Hij heeft de Stubborn regel, dit betekent dat de eenheid waar hij in zit ook Stubborn is. De command radius van de Supreme Commander word 18 inch waar iedereen gebruik van maken. Als hij op een monsterous mount zit word deze radius 24 inch (zijn steed zal altijd zijn monsterous reaction test halen mocht zijn rider sneuvelen). Verder mag de generaal een super magic item kiezen uit het storms of magic regelboek boven zijn normale restricties (kosten worden wel meegerekend in het totaal).
ALS JE EEN SUPER ITEM WIL ZE KOSTEN TUSSEN DE 100 en 250 PUNTEN. Ik laat jullie op de dag zelf een item kiezen (de enigste aanpassing die mogelijk is aan de lijsten).

Heroes mogen elkaar unit joinen. Houd wel rekening met de Alliance regels (Skaven Alliances kunnen door ‘omstandigheden’ wel eens verslechteren Wink.

SCENARIO

Het scenario word blood and glory (zie grote regelboek voor uitleg). Op de tafel betekent het dat alleen de generaals, BSBs en supreme commander tellen voor punten. Als je onder een bepaalde hoeveelheid punten komt is de vijand gebroken en heeft de andere kant gewonnen.

Blood and Glory punten:
Fortitude per kant is:
2 punten per generaal (totaal Cool, 1 punt per BSB (max 4), en 6 punten voor Supreme Commander. Totaal kun je dus 18 punten halen.
Als Breaking point waar de andere kant automatisch verliest is als je onder 8 punten komt.
Bij tijdgebrek is de kant met de meeste punten over de winnaar.

De datum is dus zondag 18 september, we zijn vanaf 8 uur welkom en ik wil eigenlijk beginnen om 9 uur met de battle. We eindigen rond 7 uur, of totdat een kant de tegenstander weet te verslaan.

Op de dag zelf zal ik nog wat informatie geven over hoe Storm of Magic precies werkt.
Als je een monster wilt inzetten, controleer het even met mij. Ikzelf wil een Gryphon en een Hippogryph gaan gebruiken. De regels staan in het Storm of Magic boek. Ook de demonen, packs (zoals Harpies, Cold Ones ect.) zijn inzetbaar. Mocht je twijfelen over iets bruikbaar is, laat het me even weten.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  brammetje wo sep 07, 2011 3:11 am

Betekent dit dan dat stel de supreme command komt uit mijn leger dat hij dus niet mijn eigen generaal is?

brammetje
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 31-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam wo sep 07, 2011 4:02 am

Dat is een goeie, van mij mag het dezelfde persoon zijn, maar een ander model als generaal lijkt me niet heel onredelijk. Dus BV. Karl Franz is Supreme General en een Empire Grand Master is de generaal van het leger zelf.

OF, Karl Franz is zowel generaal van het Empire leger en Supreme General
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  brammetje wo sep 07, 2011 7:09 am

want als een generaal ook supreme commander is dan is die dus 8 punten waard, maar als je die dan dood dan heeft je tegenstander wel al bijna gelijk verloren (hoeft alleen nog een generaal en willekeurig character te doden dan)

brammetje
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 31-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam wo sep 07, 2011 8:02 am

Yup, de optie is er, maar ik zou ten aller tijden voor een tweede generaal gaan.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam wo sep 07, 2011 11:48 am

Even een opmerking, wat vinden jullie ervan om Lores per kant samen te doen. (Dus dat de Orcs hun Lores samen gooien en de Bretonnians.).
Dit betekent dus dat er geen dubbele spells zijn per kant.

Lijkt me het een stuk duidelijker te maken.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  redeemer do sep 08, 2011 3:15 pm

welke spell hebben wij dan samen? he bedoelt de SOM spell? of de virtues?

gooi ze maar samen is wel zo makkelijk alleen dan kijg je veel goblins met de eerste spell bv als je ook de army book lores pakt
redeemer
redeemer
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 39
Woonplaats : Schinveld
Registration date : 15-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  brammetje do sep 08, 2011 4:52 pm

als ze samen gegooid zijn dan heb je dat toch juist niet? of bedoeld artinam dat als we samen alle gobbo spells hebben dat alle gobbo shamans ze mogen gebruiken? want dit lijkt me een onlogisch systeem

brammetje
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 31-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam vr sep 09, 2011 4:37 am

In deze editie mogen geen spells meer dubbel (behalve signature) onder alle mages in een leger. Dus als je twee level 4 mages hebt met dezelfde Lore dan rolt eentje 4 spells. Als de andere rolt, en spells rolt die de ander ook heeft dan moet deze andere kiezen.

Dus alleen de spreuken, geld ook voor mij en Alex als hij Lore of Life pakt en ik ook.

Virtues van mij en Alex gelden ook als een leger, dus als hij een Virtue pakt en ik pak die ook dan betaalt een van ons twee de 2 keer zoveel. Maar dat is alleen voor Bretonnia.

Maar hoe denken jullie erover, lijkt me een stuk makkelijker en overzichtelijker en maakt het een stuk interesanter (meer focus op troepen). Denk er wel over na, als je twee level 4s pakt dan hebben ze alsnog allebij 4 spreuken (3 normale en 1 signature).
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  redeemer vr sep 09, 2011 5:01 pm

misschien is het handig om snel te inventariseren hoeveel wizards er zijn. Als er 3-4 (goedkope) goblin great shamans zijn dan zitten ze heel erg in de knoei met spells.

Aan de andere kant vind ik de bretonnian virtues 'delen' wel goed, al is het maar om iets anders te doen.

Kijk maar eens hoeveel wizards er zijn, en met welke lores. Artinam ik pak wel een andere lore dan jou met mijn wizards Razz
Of wil je le fay Surprised
redeemer
redeemer
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 39
Woonplaats : Schinveld
Registration date : 15-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam wo sep 14, 2011 8:07 am

Dat is het idee, zo voorkom je dat er 20+ wizard op het veld staan. Daarom kunnen mensen beter onderling hun lijsten afspreken.
Goedkope wizards kunnen nog steeds maar dan ren je rond met bound items en/of signature spreuken.

Alex ik mail je vandaag mijn lijst. Aan jouw first pick Wink
Wilde graag Morgiana opzetten ja met Lore of Life, als jij een Prophetess pakt met Lore of Heavens (of jij een en ik een) dan hebben we de coolste spreuken wel Smile. Paar level 1 Damsels en klaar is de magic phase.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  brammetje wo sep 14, 2011 9:37 am

haha 20+ wizards, grapjas, ze mogen mss wel goedkoper zijn maar zo goedkoop zijn ze ook weer niet hoor Razz

brammetje
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 31-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Artinam wo sep 14, 2011 9:44 am

Nu zijn er twee dingen.

Een wij zetten de Fey Enchantress in, deze zorgt ervoor dat de Bretonnian army niet hoeft te prayen om de Blessing te krijgen. Nu is de vraag of het voor mij en Alex geldt?

Ons lijkt het wel omdat we al verbonden zijn met Virtues die meer kosten en omdat het gewoon een van de grote leiders is van het land.
Hier op verder gaan.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  redeemer do sep 15, 2011 6:51 am

bret is bret in mijn ogen, een andere vraag 1x waagh of per leger een keer??

een andere vraag als ik pray artinam ook automatisch??
redeemer
redeemer
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 39
Woonplaats : Schinveld
Registration date : 15-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition! - Pagina 2 Empty Re: Warhammer Fantasy Megabattle 8th Edition!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum