Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2000 punten Beastmen

2 plaatsers

Ga naar beneden

2000 punten Beastmen Empty 2000 punten Beastmen

Bericht  Artinam ma nov 21, 2011 9:09 am

Dag mensen,

Omdat ik mijn eerste mini's ervoor had, ben ik nu aan het kijken naar een leuke lijst. Ik wilde even iets anders naast mijn ridders. Ik ga dit leger ook op mijn gemak kopen en verven. (dus kopen/verven en dan pas weer iets kopen). De Beast specifieke items heb ik erbij gezet.
Sorry voor het Engels maar ik zet hem op meerdere sites neer.

1925 Points:

Lords:
Beast Lord.
Armour of Destiny, Shield, Crown of Command, Warrior's Bane.
He goes in the Bestigor unit for LD 10 bubble

Heroes:
Wargor BSB, Heavy Armour Shield, Beast Banner(+1S op alle Beastmen inclusief characters, Chaos Gift: Gnarled Hide (5+ Scaly Skin Save).
On the site I've seen that this is seen as a very effective build, he joins the Gor unit.

Bray Shaman Level 1
Lore of Shadows, Shard of the Herdstone (+1 Powerdice voor elke mage binnen 6 inch van de steen voor). De steen is een stuk scenery wat je in je deployment zone neerzet.

Bray Shaman Level 1
Lore of Shadows

Core:

39 Gors, Full Command
Champion is there to protect the BSB in Challenges.

40 Ungors: Banner and Musician.
A speedbump, They probably could use some more models

5 Ungor Raiders (Skirmishers met Shortbows)

5 Ungor Raiders
One of the units will probably Ambush

Tuskgor Chariot

Tuskgor Chariot

Special:

29 Bestigors, Full Command, With the Banner of Discipline.

Razorgor

Razorgor
----------

Essentially the Bestigors and the Gors are the main combat blocks supported by the other units.
Any advice Perhaps also on what to spend the remaining 75 points (another shaman, more ungor, harpies?).

-------------------
First I wanted a Doombull but I'm unsure on how to fit him in the list. His base is to small for the Gor unit. So how do you fellow beasts play with this combat monster?

Second I have a question on the Shard of the Herdstone. Are there any special rules for it? On how big it should be. On what Base? And is it only ornamental or provides it cover? I could not find it in the FAQ except that it can be destroyed by magic item destroy abilities.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2000 punten Beastmen Empty Re: 2000 punten Beastmen

Bericht  redeemer di nov 29, 2011 11:51 pm

hey artinam het lijstje ziet er wel aardig uit. Ben je niet bang dat je te weinig units hebt?

Je hebt 3 units en hierbij 2 chariots en 2 losse razorgors. Ik vind het vrij weinig alhoewel ik moet bekennen weinig tegen beasts gespeeld te hebben.

2 units hebben dan wel T4 maar die ander heeft maar T3, en zonder enige characters erin en LD (laag buiten generaal bubble) is die niet echt een betrouwbare tarpit/speedbump. Op dit moment moeten je bestigors het gaan doen voor je, en zou ik dus ook mijn BSB in deze unit gooien en hopen dat dwellers oid niet te pijnllijk wordt. Want over gors ben ik niet echt te spreken (2 hw?).

Ook je magic is een beetje aan de lage kant met 2 lvl 1's, waarom zou je dan de herdstone pakken? Om de standaard spreuk te casten... en staan deze dan buiten de units? Of in een unit met de skirmishers?? Ik denk makkelijk aas voor flyers...

Maar nogmaals ik heb nooit tegen of met beasts gespeeld dus ik kan me niet goed voorstellen of dit werkt, maar als ik kijk naar de stats dan is een ding zeker beasts zitten toch ver onder aan de ranglijst qua stevig armybook. Misschien eens kijken naar een ambushing gor unit van 20 man oid? Of meer support units bv. chariots?

hoop dat het een beetje helpt....

redeemer
redeemer
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 39
Woonplaats : Schinveld
Registration date : 15-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum