Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nog niet eens een beginner, maar iemand moet beginnen

Ga naar beneden

nog niet eens een beginner, maar iemand moet beginnen Empty nog niet eens een beginner, maar iemand moet beginnen

Bericht  Vinpiedev vr okt 10, 2014 1:51 am

Ik heb nog niet eens de regelset. Ik denk die in November in Engeland op te pikken. Figuren heb ik ruim voldoende in 20 mm. Nederlanders 1940 (inclusief een Solothurn en een M36 pantserwagen), Amerikaanse infanterie met tenminste één tank (het spul zit al een tijdje in de doos/kast; ik speelde er BAPS mee, maar dat is helaas doodgebloed in Nederland. Was best een leuke regelset) en een heeeeeel fraai geschilderd (niet door mij) peloton Gepanzerte Grenadiere inclusief hafl tracks en (als ik het mij goed herinner) één tank.

Verder beschik ik nog over een hoop gebouwen en een loopgraven set. Kortom: voldoende om mee aan de slag te gaan, zij het op 20 mm.

Ik heb op het BF forum gezien dat er al veel 15mm US troepen voor BA zouden zijn. Ik het er op zichzelf beschouwd geen moeite mee om een Duits peloton oid te maken. Echter: ik heb net de boden van de doos met losse figuurtjes leeg geschraapt om een EW Duits pionierspeloton te maken (voor Warfare 2014 in Reading). Ik heb daarvan dus niets liggen en zou dat moeten aanschaffen. Vind ik ook niet erg, maar dat zal niet eerder zijn dan januari 2015 (en dan moet het nog geschilderd worden).

Ik maak mij sterk dat de speeltafel wat kleiner zal zijn dan een FoW tafel. 4' x 4' schat ik in. Maar: als gezegd: ik ken de regels niet). De vraag is dan ook: Waar gaan wij dit spelen. Wie wil het tot dusver spelen. Ik ben onlangs in Venray geweest, waar eens in de 14 dagen een leuke speelgelegenheid is. Jelmer had mij daar geïntroduceerd en, voor mij, was dat zeker herhaling waard. Ligt Venray voor meerder 'beoogde' spelers gunstig? Zo ja, dan zouden we daar bijvoorbeeld eens in de maand, of per twee maanden, kunnen afspreken. Met een beetje doorspelen zou het mogelijk moeten zijn om twee spellen af te werken. Dan heb je dus twee tegenstanders per spelgelegenheid.

Het zijn zomaar wat gedachtes.

Vinpiedev

Vinpiedev
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 15-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum