Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inquisitor

4 plaatsers

Ga naar beneden

Inquisitor Empty Inquisitor

Bericht  Droogkloot za mei 16, 2009 4:00 am

Erik en ik zijn een tijdje geleden begonnen met Inquisitor op 40k schaal. I.e, We gebruiken 40k modellen (25mm bases), maar passen de originele regels van Inq toe. Het zijn best aardig wat regeltjes die je even onder de knie moet krijgen, maar als je het eenmaal snapt is het best leuk om te spelen. Onze warbands bestaan uit 4 leden waarvan 1 de leider moet zijn en de andere 3 kun je zelf een rol toewijzen. Erik is begonnen met een campaign voor 3 man te schrijven (er deed nog een vriend van me mee), maar de campaign werd te ingewikkeld en daarom zijn we een beetje snel afgehaakt. We willen dan ook opnieuw beginnen met een simpelere start, namelijk met een campaign uit 'n white dwarf.

Als je een warband samenstelt verzin je eerst waarom de 4 leden zo tot een groepje zijn gevormd (verzin je eigen fluff dus). Meestal is het leuk als je dan aan de hand van de fluff je characters de equipment uitzoekt (of andersom). Zo is bijvoorbeeld mijn leader in een gevecht tegen de Necrons flink gewond geraakt en is daarom bijna helemaal bionisch en wil de Necron technologie onderzoeken. Hij draagt in de game dan ook bijv. een Necron wapen ingebouwd in een force staff.

Je kunt dus zelf helemaal verzinnen hoe je warband er uit ziet, alleen heeft GW helaas geen profielen voor alle soorten volken in de 40k wereld.
Hier bijvoorbeeld mijn warband (bijna af):
Inquisitor P1030272
En Erik's warband (bijna af):
Inquisitor P1030274
Inquisitor P1030273
En nog wat extra's
Inquisitor P1030271

Mijn vraag is dan ook, zijn er mensen hier misschien geïnteresseerd om mee te doen? Misschien snap je nog niet helemaal de bedoeling, maar post je vraag dan maar hieronder.
Droogkloot
Droogkloot
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 498
Woonplaats : Sittard
Registration date : 14-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  The Question za mei 16, 2009 8:52 am

Heej Maurice,

Dit warband idee spreekt me aan ja :O Kan ik kleine warband maken.
Als jullie eens langskomen moet je eens uitleggen hoe dit precies werkt.
The Question
The Question
Admin
Admin

Aantal berichten : 690
Leeftijd : 35
Woonplaats : Berg aan de Maas
Registration date : 17-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  Dreachon za mei 16, 2009 11:06 am

Interessant ja, is wel leuk voor met chaos.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  RedCorsairs zo mei 17, 2009 4:06 am

Hey Mensen,

Om wat meer informatie te geven over Inquisitor begin ik deze post:

Inquisitor is een semi tabletop semi roleplay game. Je hebt een warband wat meestal bestaat uit 1 Inquisitor en zijn handlangers die vechten om een bepaald objective tegen andere warbands. De regels van Inquisitor geven je ongelofelijk veel vrijheid. Een voorbeeld is dat een character de trap op aan het lopen is en vervolgens een crazed heretic op zich af ziet komen met een twee-handige chainsword. In het spel kan je bijvoorbeeld je twee pistolen pakken in een beweging en vervolgens jump je al schieten van de trap af, waardoor je mogelijk je tegenstander hebt neergehaald en flink wat afstand hebt gecreërd waardoor je hem kan smeren of verder kan vechten.

Omdat je zoveel vrijheid hebt zal er ook een gamemaster aanwezig zijn, deze kijkt of alles goed verloopt of er niet gelamed wordt en of dingen kunnen worden toegepast buiten de regels.

Wat heb je nodig voor Inquisitor:

Toch wel wat kennis over 40k en het Imperium, (samenvatting valt altijd door te lezen)
1 een warband die tussen de 3 en 4 man is. Meer dan 4 maakt de potten te lang dat is iets waar wij achter zijn gekomen.

Hoe moet je warband uitzien:
De meeste warbands vormen zich rond een Inquisitor, maar je hebt ook andere shady characters. Mijn warband is bv gevormd rond een Rogue Trader. Andere voorbeelden: IG sergeant, Adeptus Arbites commander, Chaos cult-leider, Alien-leider, Trader(allerlei soorten), Psyker(Rogue of Imperium), en ga zo maar door.

Nadruk ligt eigenlijk op een character die jij graag wil zijn die ruimte geeft voor interacties met andere warbands. Kortom hij moet een persoonlijkheid hebben. Het standaard I will destroy everybody ding werkt hier niet. Een Inquisitor zoek bv een andere warband, Een Rogue trader verkoopt speciale items of wordt gezocht, een IG sergeant is met zijn kill-team een xenos-leider aan het zoeken. Kortom het moet wat geschiedenis hebben.

Vervolgens gaat het hier over Inquisitor aka het Imperium. De nadruk ligt dus op humans in bijna al hun vormen. Space marines, en volle alien legers zoals Orks gelden niet of nauwelijks. Zoek dus een warband die bestaat uit mensen met mogelijk 1 alien erbij.

Inquisitor draait om een mix van high-tech en low-tech equipment. Je kan bijvoorbeeld een model hebben met een bionic eye of arm, maar hij draagt wel gewoon een bijl. Kortom je kan high en low tech dingen mixen en dit zul je vooral gaan zien. Mijn assassin bv draagt geen enkel shooting wapen en nauwelijks armour, maar gebruikt wel high-tech close combat wapens.

Ik raad iedereen eigenlijk aan om te kijken naar Witchhunters en Daemonhunters. De meeste modellen daar passen rechtstreeks in Inquisitor. Ook kun je gebruik maken van andere legers om je humans te converten denk aan IG, Empire, Bretonnians, Mordheim. Alles wat een leuke combo maakt voor jou.

Regels van een warband:
De precieze regels van hoe je warband eruit moet zien zullen besproken worden als we weten wie meedoet. Maar ik zal een paar huisregels laten zien om te zorgen dat alles eerlijk verloopt:
1) Minimum armour --> Het is niet leuk als iemand zn character een bijl geeft voor de fluff en vervolgens iemand anders met zn space marine armour niet beschadigd kan worden.
2) Max 4 characters --> tijdgebrek (geloof me)
3) Average characters --> Je warband zijn geen DC superheroes, power weapons bolters enzo is allemaal exotisch de nadruk ligt op normale wapens.
4) Gamemaster --> Zorgt dat alle warbands eerlijk behandeld worden.

Om je inspiratie op te laten doen laat ik nu wat warbands zien van Witchhunter legers uit een van de White Dwarfs. Deze units zijn gemaakt voor 40k maar zouden bijna letterlijk in INQ passen met wat veranderingen. Let vooral op bv leuke modellen/conversions en het thema. Zou je bijvoorbeeld mee Medieval willen gaan of meer professioneel ? etc.

Inquisitor INQ_1-1
Inquisitor INQ_2
Inquisitor INQ_3
Inquisitor INQ_4


Dit was even een flinke post dus neem de tijd het te lezen, als je vragen hebt stel ze hieronder !
RedCorsairs
RedCorsairs
Scout
Scout

Aantal berichten : 19
Registration date : 10-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  RedCorsairs zo mei 17, 2009 4:32 am

Inquisitor P1030274
Mijn warband is boven te zien 1e post, hier laat ik een stukje fluff zien van mijn warband:

Bodyguard #2 (KALE) ++Est. Age++ 25-30

Ruthless imperial guard veteran, Kale is a loyal servant to the Rogue trader, Kale served in the Imperial army during and invasion from Orks on planet Fungus I, where Erik had established a trade office. During the bloody struggle for planetery control, Kale and his fellow soldier Dante rescued the Rogue Trader and fled the planet to work for him. He acts as an advisor on diplomatic matters to his master.

Rogue trader Erik.
Young trade officer, born on Oman VI, Caucasian male, ++Est. Age++ 20-30


Master merchant who has established respectable trade and industry operations in outer space rims thanks to his Warrants of Trade given to him by his family. He was critically wounded during an invasion on one of his production planets which he survived thanks to the rescue of two soldiers from the 213st Vostroyan army. Having witnessed the brutality of the universe he now seeks to gain power over space sectors next to trade profits. He believes the Imperial army cannot protect his merchandise and therefore wants to become governor of the planets he trades on.

Bodyguard #1 (DANTE) ++Est. Age++ 40-50 ++Nickname: The Stalker++
Loyal servant of the Rogue trader, Dante helped rescue Erik from planet Fungus I after an attack from Orks. Has remained loyal to Erik ever since because of the big paycheck and general friendship. Whereas Kale is known for his advise, Dante is the silent type that comes alive during heated situations. He is known as the stalker, always on the look out for dangers and the first to draw his weapon when trade negotiations become futile.

Assassin #1 (Crest) ++Est. Age ++ No records++
The arrogant and merciless Crest was ordered to assasinate Erik by a rival oil & mineral merchant, instead he found himself on the receiving end of a plasma grenade. Erik decided not to end the assasin’s life and offered him a deal to join his warband if he got rid of his former employer. Crest had never seen such compasion and decided to join Erik, killing the entire merchant and his family on the planet Utilian in one night and then joining Erik in his conquest.

------------------------------------------------------------------------------------------

heb je Ideeën voor de fluff van jouw warband? Post het dan kort hier zodat iedereen al een indicatie hebt van wat voor warband je wilt creeëren.
RedCorsairs
RedCorsairs
Scout
Scout

Aantal berichten : 19
Registration date : 10-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  Droogkloot zo mei 17, 2009 8:13 am

Dreachon schreef:Interessant ja, is wel leuk voor met chaos.

Inderdaad wel leuk voor chaos, maar waarschijnlijk moet je dan wel meer denken aan mensen die bezeten zijn door chaos (cultists, radical inquisitors), of mensen die voor chaos werken ofzo want echt chaos marines is waarschijnlijk te sterk...
Droogkloot
Droogkloot
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 498
Woonplaats : Sittard
Registration date : 14-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  Dreachon zo mei 17, 2009 2:25 pm

IK heb een idee voor een nurgle cult, FW heeft namelijk een prachtige nurgle apostate priests.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  RedCorsairs ma mei 18, 2009 7:22 am

Hey Jos ja die nurgle priesters van FW zijn ook vet. Ik laat wel even weten dat wie meedoet snel een warband moet verzamelen dus ik weet niet hoelang je nodig hebt om FW het te laten leveren let daar in ieder geval ook even op.
RedCorsairs
RedCorsairs
Scout
Scout

Aantal berichten : 19
Registration date : 10-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  Droogkloot ma mei 18, 2009 2:15 pm

Ook van FW is bijvoorbeeld dit heel geschikt:

http://www.forgeworld.co.uk/hrex314.htm

http://www.forgeworld.co.uk/inqlok.htm

http://www.forgeworld.co.uk/Techservitor.htm
Droogkloot
Droogkloot
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 498
Woonplaats : Sittard
Registration date : 14-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Inquisitor Empty Re: Inquisitor

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum