Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leger uitbreiden

3 plaatsers

Ga naar beneden

Leger uitbreiden Empty Leger uitbreiden

Bericht  Artinam wo aug 11, 2010 6:08 am

Dag mensen,

Ik zit te denken om mijn leger en beetje om te gooien en de wat duurdere zaken uit mijn Late War Panzer lijst te gooien. Mijn Kingtiger, wat een mooi model is heeft over het algemeen erg weinig uitgehaald.

Nu zat ik te denken aan wat artillery.
Hier heb ik vier opties voor,

Nebelwerfers,
Howitzers
Panzerwerfers (die halftrack dingen met nebelwerfers erop).
Wespe (lichtere Howitzers op een tank chassis)

Ze staan van goedkoop naar duur. Om in het thema panzerdivision te blijven wilde ik eigenlijk de gemotoriseerde units pakken. Van rakketten ben ik eigenlijk nooit z'n fan geweest dus ik zit te twijfelen tussen Wespes en 10,5 cm Howitzers.

Maar hoe denken jullie erover? Moet ik de king tiger er uberhaupt uitgooien en beter mijn 8,8cm FLAK weg doen (zijn wel erg goedkoop).
Welke artillery heeft jullie voorkeur?
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Leger uitbreiden Empty Re: Leger uitbreiden

Bericht  Dreachon wo aug 11, 2010 6:39 am

Ik denk dat het wel handig zal wat voor doel je hebt voor je artillerie, gewoon smoken en pinnen van troepen of wil je echt artillerie om iets mee te doden.
Als je wilt gaan voor smoken en pinnen dan zeg ik 3 panzerwerfers met loading crews, ben je voor 195 pts klaar.
Aan de andere hand als je echt iets wilt om mee regelmatig te doden dan hebt je echt de big guns nodig maar dat gaat dan ook flink wat kosten.

Zelf zou ik eerder de 8.8cm flak wegdoen omdat ze gewoon een makkelijk doelwit dat eenvoudig is te ontwijken, de KT daarin tegen is wel duur maar het is ook een mobiel wapen.

op 1650 kun je ook eens kijken om wat andere selecties te nemen in de lijst, hier is bijvoorbeeld een leuk voorbeeld.

HQ: 2x panzer IV ausf. H
Plt 1: 3x panzer IV ausf. H
Plt 2: 3x panzer IV ausf. H
Plt 3: 1x Konigstiger
plt 4: 2x Mobelwagen ( tegen vliegtuigen, infantry en lichte voertuigen, 60cm RoF 4 AT7 en FP4.
plt 5: 3x Panzerwerfer 42 met loading crews
plt 6: volle panzerpionier platoon met panzerfaust en psv.

geeft je precies 1650 pts en een nette 6 platoons, leger is vrij mobiel en als je de psv een paar mooie stukken prikkeldraad laat zetten kun je handig de vijandelijke infantry dwingen bij elkaar tegaan klonten, perfect voor de panzerwerfers dan.


Laatst aangepast door Dreachon op wo aug 11, 2010 6:56 am; in totaal 1 keer bewerkt
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Leger uitbreiden Empty Re: Leger uitbreiden

Bericht  Artinam wo aug 11, 2010 6:49 am

Beetje beiden, maar het gaat me vooral voor het pinnen en uitschakelen van Infantry. Vanwege de hoge kosten van het Missles ben ik wel bang voor Counter battery fire (meen dat je gespot kunt worden door die rookpluimen.

*EDIT* Ik lees net de regels dat dit kwijtraken als ze stormtroopen. Dus kan een optie zijn.

Wat vindt jij van de Wespes?
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Leger uitbreiden Empty Re: Leger uitbreiden

Bericht  Dreachon wo aug 11, 2010 6:58 am

Wespes zijn grappig maar het kost flink wat om een platoon ervan nuttig te maken, met maar 2 stuks heb je niks aan ze maar ze kosten wel al 185 pts, een 3de wespe maakt het 275 pts maar dan is het ook maar een 3 gun batterie.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Leger uitbreiden Empty Re: Leger uitbreiden

Bericht  Artinam wo aug 11, 2010 8:04 am

Ik heb jammer genoeg geen toegang tot de mobelwagen, ik ga zelfs een wat tweaken en kijken waar ik uit kom.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Leger uitbreiden Empty Re: Leger uitbreiden

Bericht  Dreachon wo aug 11, 2010 8:54 am

De mobelwagen zit in de Panzer Ost pdf bij je panzer AA platoon.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Leger uitbreiden Empty Re: Leger uitbreiden

Bericht  Vinpiedev di jan 24, 2012 4:38 am

Artinam schreef:Beetje beiden, maar het gaat me vooral voor het pinnen en uitschakelen van Infantry. Vanwege de hoge kosten van het Missles ben ik wel bang voor Counter battery fire (meen dat je gespot kunt worden door die rookpluimen.

*EDIT* Ik lees net de regels dat dit kwijtraken als ze stormtroopen. Dus kan een optie zijn.

Wat vindt jij van de Wespes?

Als je je Nebelwerfers ingraaft heb je niet zoveel problemen met counterbattery fire. Je save roll is een 5+, maar daarna moet er een FP test gemaakt worden. Bij de meeste artillerie valt die wel mee. Je kunt natuurlijk pech hebben en tegen een 155mm artillerie aanlopen. De vraag is hoe vaak je dat overkomt. Het betekent dat je tegenstander heeft moeten investeren in tenminste twee batterijën artillerie. Als je infanterie wilt pinnen heb je aan mortieren genoeg. Die zijn een stuk goedkoper.

Vincent

Vinpiedev
Scout
Scout

Aantal berichten : 14
Registration date : 15-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Leger uitbreiden Empty Re: Leger uitbreiden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum