Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kasteel voor de Club

3 plaatsers

Ga naar beneden

Kasteel voor de Club Empty Kasteel voor de Club

Bericht  Artinam zo nov 21, 2010 7:38 am

Dag mensen

Het is al eens vaker besproken om een kasteel te maken, voornamelijk voor Fantasy.
Volgende week gaat er opgeruimd worden en wordt er aardig wat materiaal weggegooid wat we niet meer gebruiken.
Dus met het risico dat we mogelijk kasteel terrein weggooien wilde ik een ontwerp maken voor volgende week en dan materiaal ervoor reserveren en dan zaterdag beginnen.

Ok, omdat ik toch wel eens wat ambitieuzere scenery projecten(mede door mijn eigen onervarenheid met scenery bouwen) ten onder heb zien gaan zat ik te denken.

Hoe vaak gaan we het gebruiken? Niet vaak, misschien wat scenario's tussen 2 of 4 spelers en misschien bij wat megabattles.
Daarom stel ik voor het gewoon lekker simpel te houden. We maken een 5/6 tal muur delen die je makkelijk aan mekaar kan schuiven. Dan een poort en waarschijnlijk een 4tal torens die iets hogers zijn. Lekker simpel, wat je aan de lopende band zou moeten kunnen maken.

- Wat ik belangrijk vond is dat er op de muur je minimaal 3 breed moet kunnen staan. De muur moet 2,5/3 human miniaturen hoog zijn. Ik ga kijken hoe groot z'n siege toren is van Warhammer Fantasy om zeker ervan te zijn.

- De toren de helft meer hoger dan de muren. Er moet elke soort warmachine op kunnen staan en draaien op de spot (Trebuchet is meen ik een van de langste dus denk ik de beste graat meter). Je komt de toren op met een ladder tegen de muur.

- Het poort huis is gewoon een muur met een gat erin waar ik aan de achterkant stukjes hout (de deuren) tegen aan kan schuiven. Mochten we siege rammen gebruiken dan moeten die makkelijker eruit kunnen worden gehaald zonder het hele gevaarte op te tillen. De poort moet in mijn ogen even breed zijn als 5 chaos base. Lijkt met het makkelijkste voor battles.

Nu vind ik 2 soorten kastelen heel mooi. Het klassieke, waar we stenen 'uitsnijden' aan de buitenkant van piepschuim. Of een soort pallisade muur waar je een soort grond muur hebt waar je houten stokken aan de bovenkant hebt. Het laatste lijkt me wel meer werk en ik weet niet of we al het materiaal hebben. Alle delen worden op hout gezet, maar wel dat ze makkelijk nog aan mekaar te schuiven zijn.

Hebben jullie nog punten waarop gelet moet worden of verder nog ideeen. Ik wil het eigenlijk in het begin zo simpel mogelijk houden.

Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kasteel voor de Club Empty Re: Kasteel voor de Club

Bericht  Deamonslayer vr dec 03, 2010 5:18 am

Als we met hout de basis maken, kunnen we dit naderhand verder aankleden met restanten piepschuim en dergelijke...
Deamonslayer
Deamonslayer
Veteran Sergeant
Veteran Sergeant

Aantal berichten : 74
Leeftijd : 38
Woonplaats : Dragonback Mountains
Registration date : 22-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kasteel voor de Club Empty Re: Kasteel voor de Club

Bericht  The Question di maa 08, 2011 2:32 am

We hebben al wat geregeld Very Happy
The Question
The Question
Admin
Admin

Aantal berichten : 690
Leeftijd : 35
Woonplaats : Berg aan de Maas
Registration date : 17-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kasteel voor de Club Empty Re: Kasteel voor de Club

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum