Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

+2
Artinam
Dreachon
6 plaatsers

Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Dreachon di maa 23, 2010 8:15 am

hallo, velen van jullkie weten dat ik een ervaren 40K speler ben en ondanks meerdere pogingen nooit echt fantasy interrasnt hebt gevonden maar ik wil het weer eens gaan proberen.

Alleen ik de keuze uit 2 legers die mijn aanspreken, lizardmen en minj geliefde chaos.

Nou van de lizardmen heb ik al een aanzinlijk aantal punten maar het zal allemaal geschilderd nog moeten worden, chaos ben ik gewoon dol op vanwege het imago.
Kunnen jullie me helpen met een keuze te maken?
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Artinam di maa 23, 2010 8:37 am

Je hebt gelukt dat beide leger recent zijn geupdate met nieuwe regels en modellen. Beide legers zijn zeer goed speelbaar.

Lizardmen hebben een uitgebreide hoeveelheid aan eenheid selectie. Je kan zowel met zware magie gaan spelen, met een Slann, of een nieuwe 'Engine of the Gods' een soort Magisch altaar op een Stegadon dat van alles kan uitvoeren. Kan erg leuk zijn als je dit wat lijkt.

Verder kan je ook Closecombat gaan (of een Mix). Saurus zijn een zeer solide keuze kwa punten en regels. Keiharde infantry die slechts door Elite infantry overtroffen wordt (waaronder Chaos). Saurus Heroes zijn sterk en hebben genoeg opties om zich door vanalles heen te gooien (zet ze op een carnosaur en zie ze gehakt maken van zowat alles).

Kwa core kun je het beste kiezen tussen voornamelijk Saurus die gewoon erg sterk zijn of een veelvoud aan Skinks die met hun skirmishing en Poisoned weapons vooral bedoeld zijn om snel te zijn, charges te versperren of andere ongein (beetje meer 40k).

Beide opties kun je en zou je eigenlijk ook moeten mixen. Wat kan ik verder over ze zeggen, ze hebben veel dinos' en op toernooien zijn ze meestal een sterke tegenstander.

------------------------------
Chaos is nu opgedeeld in 3 legers, Warriors, Beastmen en Daemons, mixen is eigenlijk niet meer mogelijk (in de officiele regels).

Beastmen zijn net nieuw, hebben wat nieuwe modellen, zijn nu minder bezig met sneaky skirmishing methodes en zijn meer rangen infantry met stevige infantry die hard is op de charge. Verder zijn minotaurs monsters in close combat, hebben ze veel grote monsters (zonder model).
Het enigste wat ze niet meer hebben zijn Marks of Chaos, dus geen Beasts of Khorne of iets dergelijks, ze zijn nu rauwe wilde chaotisch krijgers.
Het nadeel van het leger is dat het door sommige mensen nog altijd gezien wordt als zeer fragiel.

Daemons of Chaos zijn een keiharde lijst met schitterende modelllen en weinig choices die echt slecht zijn. Het leger wordt alleen wel erg sterk zonder al teveel moeite te doen. Een Blood Thirster of Khorne is meestal een Killswitch die door alles heenveegt. Flamers zijn gewoon de beste unit in het spel. Daemons zijn goed, het sterkste leger in Fantasy wat ik eigenlijk niemand zou aanraden aangezien je veel van de regels nooit zult gebruiken (Vluchten, Psychology ect.).

Warriors of Chaos zijn eigenlijk Chaos Space Marines in Fantasy alleen hebben ze hier wel echte bovenmenselijk stats, goede armour save, keiharde vecht en magie kwaliteiten, hetzij voor een dure prijs. Genoeg opties en mixen zijn mogelijk om vanalles te doen. Je kan nog altijd stevige lijsten maken met leuke combos met verschillende units. Leuk leger maar het zal meestal niet uitzonderlijk groot zijn door de hoge puntenkosten van zelfs hun normale core eenheden.
------------------

Beide legers zijn leuk, Chaos is meer in for the Kill in alle 3 de aspecten, en Lizardmen is of een Guerilla leger of een Gedisciplineerd rangen leger dat erg reliable.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Dreachon di maa 23, 2010 8:52 am

Met chaos zou ik dan gaan voor de warriors of chaos en dan vooral khorne style.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Artinam di maa 23, 2010 9:36 am

Zeker te doen, kan erg leuk zijn. Je moet wel leren omgaan met Frenzy wat wel eens wat charges kan uitlokken wat je niet wil.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Droogkloot di maa 23, 2010 9:42 am

oeeeh jos toch weer verleid door de dark gods? Razz leuk in ieder geval dat je mogelijk weer fantasy gaat spelen, dan komt dat misschien ook weer een beetje terug in de club (ik denk dat 40k nl toch wel de voorhand heeft)
Droogkloot
Droogkloot
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 498
Woonplaats : Sittard
Registration date : 14-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Dreachon di maa 23, 2010 11:47 am

Wel chaos blijft aanlokkend vooral qua conversions en ik moet zeggen dat de WoC modellen er vet zijn, vooral die lord op juggernaut en natuurlijk de hellcannon
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Deamonslayer di maa 23, 2010 11:55 am

Zelf speel ik ook WoC, zeker een aanrader...

Zelf heb ik voor Slaanesh gekozen...

De nieuwe modellen zijn geweldig, zeker de nieuwe knights en warriors...

De hellcannon zet ik nooit in, ik vind het model echt verschrikkelijk lelijk... Shocked
Deamonslayer
Deamonslayer
Veteran Sergeant
Veteran Sergeant

Aantal berichten : 74
Leeftijd : 38
Woonplaats : Dragonback Mountains
Registration date : 22-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Artinam di maa 23, 2010 12:23 pm

Meningen verschillen, ik vind de Hell cannon erg mooi en zou in een mogelijke toekomstige Tzeentch Lijst er altijd een inzetten (Of het wordt waarschijnlijker Skaven... maar goed eerst dit afpainten).
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Droogkloot di maa 23, 2010 12:29 pm

volgens mij is t wel een vreselijk model om in elkaar te zetten, en zwaar..
Droogkloot
Droogkloot
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 498
Woonplaats : Sittard
Registration date : 14-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Artinam di maa 23, 2010 12:47 pm

Dat klopt dan wel weer, het zware vind ik juist vet. Metaal geeft voor mij echt een gevoel van waarde.

Maar we gaan offtopic, my bad...
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Dreachon di maa 23, 2010 3:07 pm

Voor mijzelf is de Hellcannon een prachtig model en wapen ben er verliefd sinds het eerst verscheen in de WD, prachtig ding, ook lekekr groot en intimiderend, betreur het wel dat ik mijn eerste toen had verkocht samen met een leger.

Maar het is voor mij vast dat er zowiezo een in de lijst gaat komen voor wat fire support mocht ik gaan voor chaos.
Dreachon
Dreachon
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 449
Leeftijd : 41
Woonplaats : Stein
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  redeemer di maa 23, 2010 3:59 pm

ik zou voor lizardmen gaan. Het is een veelzijdiger leger dan chaos.

Met warriors of chaos heb je eigenlijk alleen pure hakkracht, of veel magic voor heel veel punten. Ze kunnen beide echter wel heel goed.

Lizardmen heeft veel meer verschillende units, terradons, stegadons, salamanders, skinks etc..

Lizardmen is daarnaast ook beter om tactisch mee te spelen en vannuit een toernooi oogpunt ook beter door zijn veelzijdigheid.
Zo heb je de templeguard die immune to psycholgie en stubborn met een slan erin die tevens BSB kan zijn een blok waar niets door heen gaat. En zo kun je dan je heavy hitters mooi in de flanken laten knallen. Engine of the gods is gewoon geweldig, hele sterke regels en de nieuwe stegadons zijn verschrikkelijk mooi gemaakt.

Ik zou zeggen ga gewoon af op wat je het mooist vind uitzien, wil je meer spel plezier en/of een sterker leger pak dan lizardmen.
redeemer
redeemer
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 39
Woonplaats : Schinveld
Registration date : 15-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  A'elwin wo apr 14, 2010 12:20 pm

Ik sluit me aan bij redeemer, Lizardmen zijn toch wel nog wat vetter kwa hun veelzijdigheid en je kan er lekker mee spelen.
WoC is meer naar voren lopen en afslachten wat ze in de weg staat.

WoC hebben ook nog eens weinig shooting om redeemer aan te vullen.

Ik zou voor Lizardmen gaan als ik moest kiezen tussen deze 2, maar kies wat jij het leukst vind, daar gaat het om.

A'elwin
A'elwin
A'elwin
Veteran Sergeant
Veteran Sergeant

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 30
Registration date : 14-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze. Empty Re: Mogelijk Fantasy alleen nog de keuze.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum